درخواست اعتبار برای مسکن مهر
مسکن مهر 35 منطقه 4
اخبار مسکن مهر

ابوالفضل صومعلو در پاسخ به این پرسش که وزارت مسکن در گذشته اعلام کرده بود که تقاضای مسکن در سال 90 فزاینده خواهد بود، آیا مسکن مهر توانسته این حجم از جمعیت را پاسخگو باشد، گفت: در سال 89 و 90 ، ساخت 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن مهر برنامه ریزی شد که بیش از 800 هزار واحد از آنها در روستا، 372 هزار واحد در شهرهای جدید، 250 هزار واحد در بافت فرسوده، 970 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 240 هزار واحد مربوط به شهرهای کمتر از 25 هزار نفر بوده که این رقم بسیار بالایی است و سایت مسکن هم آمادگی دارد که هرکسی متقاضی مسکن مهر است، به صورت فردی ثبت نام کند.

تبت نام انفرادی از طریق سایت مسکن

وی افزود: تفاهم نامه 3 جانبه دیگر منعقد نمی شود و سهمیه سال 90 و قراردادهایش هم بسته شده است اما اگر فردی بخواهد ثبت نام کند، این ثبت نام ادامه دار خواهد بود. معاون وزیر مسکن وشهرسازی درباره وضعیت قرارداد در سال 91 تصریح کرد: هنوز در ابتدای سال 90 هستیم و باید دید که برای سال 91 نیز برنامه ریزی خواهیم کرد. صومعلو در خصوص میزان تقاضا در سال 90 اظهار داشت: وزارت مسکن اسناد فرادستی مانند طرح جامع مسکن برنامه پنجم توسعه دارد که طرح مطالعه نیازهای انباشته در هر شهر، آمار ازدواج های جدید و تاثیر 1 تا 2 درصدی واحدهای تخریب شده را برررسی می کند تا نیاز هر شهری تعریف شود.

تامین کامل نیاز مسکن در سال 90 با افتتاح 2.6 میلیون واحد

وی در پاسخ به این پرسش که مسکن مهر برای نیاز سال 90 کافی خواهد بود یا نه، گفت: نیاز به مسکن در سال 90 با افتتاح 2 میلیون و 600 هزار واحد کافی خواهد بود و الان هم در برخی از شهرهای جدید و یا حتی شهرهای بزرگ هم به تعداد که مسکن مهر ساخته شده، متقاضی وجود ندارد.

40 درصد واحدهای ساخته شده در پرند و هشتگرد متقاضی ندارد

معاون وزیر مسکن وشهرسازی تصریح کرد: براساس گزارشاتی که به ما رسیده، برای 40 درصد از واحدهای ساخته شده در پرند و هشتگرد هنوز متقاضی ثبت نام نکرده است. صومعلو در پاسخ به این پرسش که برخی از متقاضیان مسکن مهر تمایل به زندگی در شهرهای جدید را ندارند، اظهار داشت: بالاخره آنهایی که نیاز به کمک دولت دارند باید به دنبال امکاناتی که دولت برایشان تعریف کرده باشند، زیرا دولت در 32 سال گذشته برای نخستین بار تسهیلاتی در این حد و به صورت قرض الحسنه تامین کرد که اقدام بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر طرح خوبی برای صاحبخانه شدن افراد به شمار می رود، افزود: در این طرح قیمت زمین حذف شده و زمین های 99 ساله جایگزین آن شده است، همچنین قیمت ساخت مسکن فیکس شده است؛ به این معنا که واحد مسکونی با قیمت ثابت و در زمان محدود ارایه می شود.

نصف هزینه پروانه ساختمانی رایگان است

معاون وزیر مسکن وشهرسازی افزود: علاوه براین، نصف هزینه پروانه ساختمانی رایگان است و دیگر زیرساختهای شهری مانند آب، برق و گازرسانی از سوی دولت تامین شده و مساجد و محلات هم ساخته می شوند. صومعلو درباره تسهیلات اختصاص یافته به مسکن مهر گفت: از سال 86 تا سال 89 یکهزار میلیارد تومان یارانه به مسکن مهر اختصاص یافته است و برای سال 90 تقریبا عدد 24 هزار میلیارد تومانی را از سیستم بانکی درخواست کردیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:مسکن مهر,
ارسال توسط احسان

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 197449
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1